måndag 7 september 2009

Några motpolska kängor mot Moderaterna

Hans Engnell tar upp några riktigt skarpt kritiska inlägg emot Moderaterna som han ser som det parti som verkar vilja ta över SAP gamla statsbärande roll och där Reinfeldt är den nye landsfadern. Är själv mycket undrande över den myckna "folkhemsivern" hos de Nya Moderaterna (Socialmoderaterna?). Några steg åt rätt håll har landet dock klivit men jag hade då sannerligen önskat mer.

Huruvida min röst faller på Moderaterna nästa år skall jag låta vara osagt, lite tid finns det kvar innan det är val igen. Jag kommer att lägga min röst på det som är mest liberalt. Så är det. Som de är nu så är det Centern som går i bräschen för den friheteliga politiken och jag måste säga jag är imponerad av Maudans rakryggade stil - gott!

Nå, Hans Engnell var det. Tre inlägg av honom. Väl värda att läsas.

"Ett skott inifrån" - "Moderaterna inget för unga" - "Värderingsskiftet som aldrig kommer?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar