Först ut inlägget "Popcorneffekt på S-info" att "De senaste turerna runt SAAB har som väntat fått hela S-info att skutta värre än Bugs Bunny och skjuta vildare än Elmer Fudd."
Sedan inlägget "Nationell svamling" om Sahlins nya tafatta och innehållslösa orerande, hon har åter "gett sig in i SAAB-debatten. Det får sägas vara rätt modigt med tanke på hur det gick förra gången. För den som trodde något annat; Sahlin tillför inget nytt i sak".
Jag låter även Dick Erixon komma till tals med orden:
"Det är naturligtvis tråkigt att Saab inte kan sälja bilar, men om det är så ska staten absolut inte gå in och hålla företaget under armarna med skattebetalarnas pengar. Då är läge för att andra företag utveckas och tar tillvara det kunnande och erfarenheter inom verkstadsindustri som finns i Trollhättan."
Detta är naturligt och det enda rätta. Detta är vad som kallas kreativ förstörelse. Alltså, om ett bolag inte fungerar är det enda rätta att ta ut pengarna därifrån och investera dem någon annanstans med framtid - det är en förbättring! Kreativ förstörelse handlar i korthet om en ständigt pågående positiv förändring inifrån i den ekonomiska strukturen, det gamla förstörs för att hela tiden ge plats åt något nytt och bättre. Detta är vad hela vårat välstånd vilar på.
”Detta är kapitalismens hemlighet, det är detta som är orsaken till dess oöverträffade förmåga att skapa välstånd, och det är detta som gör den så avskydd.”
(Johan Norberg - "När människan skapade världen")
Fader förlåt dem, Sahlin och co, ty de vet inte vad det gör! ; )
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar