torsdag 2 april 2009

Islam ingen helig ko - 2

Tidigare inlägg med titeln Islam ingen helig ko lade jag upp med anledning av Lisbeth Lindeborgs svar på tal till Anders Malm samt den paltkoma som man fick i FNs Människorättsråd där det ju beslutade att man inte får kritisera Islam.

Detta inlägg kommer av Knutes
inlägg hos Every Kinda People. Knute ger ett kraftigt svara på tal mot den politiska korrekthet som finns kring att inte, överhuvud verkar det som, kritisera islam. Dock handlar det nu, som så ofta om den radikala avarten.

Läs gärna hela Knutes inlägg, jag citerar nu inledningen:

"Det är ett faktum att Europa är utsatt för en muslimsk smygkolonisering. Genom åren har framträdande islamiska ledare som Boumedienne i Algeriet, Khadaffi i Libyen och Erdogan i Turkiet gjort klara uttalanden om att det är en medveten strategi. Men "politiska korrekta" kretsar i Europa har fått för sig att det är "rasistiskt" att varna för islamiseringen. Vi ska vara försvarslösa, inget annat duger tycker de.

Tidningen
Expressen skriver att "Eurabia" bygger på en syn på miljontals muslimer som statiska komponenter i ett enhetligt kollektiv.

Det hade jag gärna fått förklarat, men eftersom tidningen inte gick i land med det får jag göra min egen tolkning: Så länge den stora massan muslimer låter styras av sina religiösa ledare är det lätt att betrakta dem som ett kollektiv, de beter sig ju på det viset."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar