måndag 11 januari 2010

Att vilja fly men inte få

För att knyta an till föregående inlägg om att ett stort antal palestinier önskar lämna de palestinska territorierna så fann jag ett intressant inlägg hos 'Israel i Sverige'.

Vet du överhuvudtaget varför där är arabiska flyktingar i Gaza? En och endast en anledning: FN och PLO ville ha det så! [...]

Israel började alltså bygga byar för flyktingarna där 1977 så de skulle kunna slippa sin flyktingstatus och bli helt vanliga medborgare. FN och PLO blev totalt rasande, FN klättrade på väggarna för att förbjuda otyget och PLO lovade att mörda varenda arab som flyttade ur lägren! Så minns det nästa gång du hör om anledningarna varför de stackars flyktingarna har sånt liv i Gaza – det är enbart för att FN ville det.

Och att jag tycker inlägget är intressant, som med många andra inlägg i temat, kommer ju så klart an på att jag, då jag ser mig som en "vän" av staten Israel och dess rätt att existera, tillhör "Israellobbyn" och är en del av den judiska konspirationen att ta över världen. Ja, vi - Israel och dess vänner - styr redan världen med vårat lismande och vår ondska och USA är vår marionett som är vårat fotfolk i världen med dess imperialisitiska militärmakt och kapitalism!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar