tisdag 5 januari 2010

Följer ett bra initiativ - uppmaning till alla bloggare.

Med anledning av inlägg jag just läste hos Anders Edwardsson så följer jag hans exempel med anledning av inlägg hos Fredrik Segerfeldt.

Fredrik säger:
Det finns en klassisk dansk kampsång som heter "I kan ikke slå os ihjel." Om vi är tillräckligt många som publicerar Lars Kurt Westergaardslunds Muhammedteckning blir det tydligt för våldsverkarna att vi är alldeles för många som står upp för yttrandefriheten för att någon våldsam handling ska bli meningsfull. De kan inte döda oss alla. Därför uppmanar jag härmed alla bloggare att ladda ned bilden nedan och publicera den. Vi är fler än de.

Så här är bilden!



















Anders kommentar var följande:
Jag har härmed gjort min plikt och uppmanar alla andra att göra likadant...

Min kommentar är:
Jag har härmed gjort min "plikt" och uppmanar alla andra att göra likadant...

(Plikt inom citat för det är ett ord jag avskyr. Plikt är tvång. Jag gör detta av fri vilja och för jag anser det rätt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar