fredag 27 februari 2009

Politiska S-logans

Med anledning av att Baylan handplockats av Sahlin funderar Dick Erixon i inlägg om det är dags för ett nytt rosornas krig.

Talet om rosor får mig att minnas en svunnen tid.... Nåja, i alla fall en tid när jag var betydligt yngre än jag är nu. Det var på den tiden när sossarna hade en slogan som löd "Bättre röda rosor än blå dunster".

Blå dunster..... Hmmmm, får mig direkt att tänka på vatten. Och utan livgivande vatten - ingen tillväxt! ; )

Nå, åter till rosornas krig. Blir något nytt sådant mellan höger- och vänsterfalanger inom SAP? Om något dylikt gradskillnadskrig på en skala jag ändå inte har något till övers för ämnar jag inte spekulera, det får andra göra.

Dock har jag ett förslag till ny slogan, när sossars supportersiffor rasar - "Rosen-rasande".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar