onsdag 25 mars 2009

Earth Hour......

....på lördag 25 mars kommer jag att förära genom att tända varenda lampa, ha igång både stationär dator och laptop, värma något i mikron och laga mat på spisens alla plattor samt spela stereo! He he. Nå, en överdrift är detta men jag kommer sannierligen inte kommer bry mig det minsta om denna timme.

Jag anser att denna timme vara nonsens i ett nonsenssammanhang.

Vad gör en timme?


  • Intet. Intet i sammanhanget i stort - om man nu tror på sammanhanget, vilket jag inte gör. Hur mycket C2O sparar man i det stora hela och vad tror man att effekten blir? En droppe kiss färgar inte ett hav.
  • Intet. Intet mer än att försöka hjälpa till att lindra dåliga samveten, samveten vilka äro dåliga helt i onödan som en följd ett evigt klimathysteritjatande.

Vid närmare eftertanke förresten så lindrar nog timmen inget alls. Jag tror snarare att den spär på hysterin. Nå, vi får väl se.

Skulle inte heller förvåna mig om flera dylika nonsensaktiviteter dyka upp efter denna. Suck....

Läs gärna Per Welanders blogg Moderna Myter. Per länkar även vidare till andra klimatister ute i fiberoptiken och cyberspejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar