söndag 23 augusti 2009

Aftonbladet - (S) - antisemtism

Jag bara måste ta upp detta igen om Antisemitbladet, ja Aftonbladet alltså. (Inlägg igår)

Organhandel och Israel handlade det alltså om. Grunden har att göra med en bok av Donald Boström. Inte nog med att detta patraskverk (säger jag utan att läst den, förlitar mig dock på andras omdömen något som många andra verkar ha givit upp att använda) de facto publiceras i S-organet Aftonbladet jag finner följande vara intressant efter läst artikel hos FiM:

Riktigt intressant blir det när man tittar på nedanstående sida ur boken, där Donald Boström tackar för hjälp och finansiering:
inshallah

Det visar sig alltså att Utrikesdepartementet, under dåvarande utrikesministern Anna Lindh, finansierade boken. Förutom detta direkta ekonomiska stöd från den socialdemokratiska regeringen har även pengar erhållits från:

Förutom att staten finansierat boken har även ”arbetarrörelsen” funnit ändamålet behjärtansvärt, eftersom plånboken lättats även hos:

Den sista finansiären, Frikyrkliga Studieförbundet, heter idag Bilda.

Vad organisationer inom ”arbetarrörelsen” gör med sina pengar är deras medlemmars problem, men när staten finansierar fabricerandet av antisemitisk propaganda blir det ett internationellt problem."


Icke-bevisade påståenden - lögnaktiga är ordet - vilka så lätt vävs in diverse vanföreställningar när juden finns i närheten och så ogenerat accepteras av vissa visar att vi ännu har behov av upplysning vad gäller antisemtism. Upplysning för att det stora flertalet skall se igenom stereotyperna för som det är tror jag - tyvärr! - att de som är ansvariga för denna ondskefulla skräp är väl medvetna om att de är ute på hal is. Ja, kanske det inte ens är hal is? Kanske det är medvetet?! Oavsett vad är det jäkligt osmakligt och pressetiskt vidrigt av en blasa av denna storlek att så förment dumt aningslöst publicera sådan skit - tryckfrihet eller ej, tänk för fan efter före!

Mitt fokus ligger för närvarande nu inte på detta men ser med spänning fram emot att se vad som poppar upp i de bloggar jag följer. Framför allt vad partiet Sahlinisterna har att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar