tisdag 18 augusti 2009

Det ante mig....

I mitt inlägg "Netanyahu och bosättningar" skrev jag: "Suck. Det är ordet som beskriver känslan. Denna evinnerliga konflikt. Oavsett om det nu är så att de bosättningar som det nu tvistas om har juridiskt stöd eller ej är det ju synnerligen jävligt olämpligt och onödigt."


Läser idag om detta i inlägg hos Svensk Israelinformation. Inledningen är följande:


"Varför vräktes de palestinska familjerna från sina lägenheter i Jerusalem?
2009-08-06 14:15


Ännu en rond har just avslutats i den oavgjorda sluggermatchen mellan USA:s president Barack Obama och Israels premiärminister Benjamin Netanjahu.


En av Obamas sekonder på amerikanska UD kallade till sig den israeliske ambassadören (Michael Oren) i Washington som läxades upp på grund av söndagens vräkning av två palestinska familjer i östra Jerusalem.


Den israeliske ambassadören svarade bland annat att de vräkta palestinska familjerna länge vägrat att betala hyran för de sex evakuerade lägenheterna, och efter ett beslut av Högsta domstolen i Israel (en av landets mest respekterade inititutioner) fick den israeliska polisen order att avhysa de 38 hyresgästerna.


I en av lägenheterna hade för övrigt några anarkister, bland annat också en svensk anarkist, tillfälligt bosatt sig. Också de tvångsevakuerades."


Jaha, så var det då med den saken. Är inte förvånad. Har nu inte, som tidigare påpekat, ägnat detta mycet uppmärksamhet då jag haft fokus på annat. Skulle dock inte, INTE ALLS, förvåna mig om detta nästan undantagslös inte alls stått om i svensk media. Den ensidiga matningen och vinklandet i detta land hos media är ju nästan att betrakta som Goebbelsk!


(En kul (nåja....) invändning jag fått är att jag hämtar info ifrån FiM och Svensk-Israelinformation, att det skulle vara vinklat. Det är då från samma indivinder som köper allt rakt av vad som kablas ut av al-Jazeera (stavas så..) etc.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar